Lediga jobb

2017-04-26

Vi söker lastbilsmekaniker till vår anläggning i Ljungby

Som mekaniker på Atteviks Lastvagnar är dina huvudsakliga arbetsuppgifter service och reparationer av Scanias lastbilar.

Vi förutsätter att du besitter en hög nivå av servicekänsla och tar gärna egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och ansvar är för dig en självklarhet. Du bör ha sinne för ordning, vara stresstålig och ambitiös. Du har fordonsteknisk utbildning. Erfarenhet från branschen och körkort för tunga fordon är en merit.

Du bör se jobbet långsiktigt och ha en utpräglad vilja att lära dig mer och utvecklas inom företaget. Vi kommer att ge dig utbildning genom vår generalagent Scania.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till:
Niclas Svensson, Servicechef Ljungby, på telefon 0372-267 72 eller mail niclas.svensson@atteviks.se.

Vi genomför urval löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt till niclas.svensson@atteviks.se.


2017-03-10

Vi söker lastbilsmekaniker till vår anläggning i Nybro

Som mekaniker på Atteviks Lastvagnar är dina huvudsakliga arbetsuppgifter service och reparationer av Scanias lastbilar.

Vi förutsätter att du besitter en hög nivå av servicekänsla och tar gärna egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och ansvar är för dig en självklarhet. Du bör ha sinne för ordning, vara stresstålig och ambitiös. Du har fordonsteknisk utbildning. Erfarenhet från branschen och körkort för tunga fordon är en merit.

Du bör se jobbet långsiktigt och ha en utpräglad vilja att lära dig mer och utvecklas inom företaget. Vi kommer att ge dig utbildning genom vår generalagent Scania.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till:
Christopher Jäghagen, Servicechef Kalmar/Nybro, på telefon 0480 - 48 00 62 eller mail christopher.jaghagen@atteviks.se.

Vi genomför urval löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt till christopher.jaghagen@atteviks.se.


2017-03-02

Vi söker en servicerådgivare till Atteviks Lastvagnar i Kalmar

Som servicerådgivare kommer du att skapa goda affärsrelationer med kunder, aktivt sälja verkstadens utbud av varor/tjänster och du ansvarar för att arbetet sker enligt Scanias globala standarder. Du måste ha hög servicekänsla och förstå kundens behov, stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och engagemang.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ge råd till kunden samt utför merförsäljning av relaterade reservdelar och tjänster
  • Definiera det arbete som ska utföras, skapa tidsbokning och optimera driftställets resurser
  • Säkerställa bokning och innehåll med kund, lämna kostnadsförslag, kontrollera kundens kreditvärdighet samt säkerställa uppföljning med kunderna efter verkstadsbesöket
  • Delta och bidra i AO-uppföljning och daglig styrning
  • Verkstadens administration av externa och interna fakturor

Utbildning och arbetslivserfarenhet:

Vi söker dig som har teknisk kompetens, tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och försäljning. Du bör ha dokumenterad organisations- och administrationsförmåga samt god datavana. Körkortsbehörighet för tunga fordon samt ytterligare utbildning inom relevant område är meriterande.

För att bli en bra servicerådgivare så bör du ha:

  • En god kommunikations- och samarbetsförmåga (både externt och internt)
  • Allmänna kunskaper om fordonsreparationer
  • Förmågan att arbeta på eget initiativ och under press, samt aktivt hitta lösningar på problem
  • En effektiv tidshantering och förmågan att hålla deadlines

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Servicechef Christopher Jäghagen på telefon 0480-48 00 62 eller mail christopher.jaghagen@atteviks.se.

Vi genomför löpande urval och intervjuer. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt till christopher.jaghagen@atteviks.se, dock senast den 26/3 2017.


2017-03-01

Atteviks Lastvagnar i Kalmar söker en Servicemarknadssäljare

Som Servicemarknadssäljare är du ansvarig för försäljning och marknadsföring av Scanias produkter och tjänster för servicemarknaden till våra kunder i Kalmar- och Nybroregionen.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Proaktiv försäljning och marknadsföring av servicemarknadsprodukter och kampanjer till nya och befintliga kunder i enlighet med överenskomna försäljnings- och lönsamhetsmål.
  • Hålla regelbunden, professionell kontakt med befintliga och potentiella kunder för att bygga långsiktiga affärsrelationer.
  • Föreslå lämpliga kundlösningar genom att matcha kundens behov mot Scanias produktportfölj.
  • Aktivt använda och underhålla kundinformation i Scanias CRM-system.
  • Säkerställa att kontrakt hanteras professionellt och konsekvent.
  • Fortlöpande bevaka konkurrent- och branschaktiviteter för att säkerställa att Scania ligger i frontlinjen.
  • Säkerställa att kunden är i fokus så att Scanias varumärkesvärden ”stolthet” och ”förtroende” upprätthålls.
  • Tillsammans med ledningen planera och genomföra kundaktiviteter och tillhandahålla marknadsföringsmaterial.

Utbildning och arbetslivserfarenhet:
Du har gymnasieutbildning samt ytterligare utbildning och arbetslivserfarenhet inom försäljning. Erfarenhet från logistikbranschen eller marknaden för tunga lastbilar är meriterande.

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande kunskaper och färdigheter:

  • Allmänna kunskaper om fordonsreparationer.
  • God kommunikations- och samarbetsförmåga (både externt och internt).
  • God lyssnare samt ha förmågan att ge bra kundservice och bygga/hantera kundrelationer.
  • Förmågan att sälja, analysera behov och affärsmöjligheter - ett kommersiellt agerande.
  • Förmåga att arbeta på eget initiativ, under press och att sätta mål samt hålla deadlines.
  • Allmänna data- och IT-kunskaper. Goda kunskaper i Microsoft Office.

Har du frågor kan du gärna kontakta vår Servicemarknadschef Ola Åverling på telefon 036 – 34 89 19.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan, utan skicka denna tillsammans med ditt CV till: ola.averling@atteviks.se.