1. När skadan har uppstått
När du fått en skada på din bil, ska du börja med att ringa till ditt försäkringsbolag och anmäla skadan. Efter att du har gjort detta, ska du boka in en tid för en skadebesiktning på någon av våra anläggningar, där våra experter noggrant kommer att bedöma omfattningen av skadan och ge dig vidare instruktioner om hur reparationen kommer att gå till.
2. Skadebesiktning
Under en skadebesiktning tittar vi tillsammans på skadornas omfattning, fotograferar skadorna samt uppmärksammar om bilens eventuella övriga behov, som du kan få åtgärdade under samma reparationstillfälle. Vi bokar tillsammans in en tid för skadereparationen och du får en uppskattad tid för färdigställande. Vi gör därefter en kostnadskalkyl, som tillsammans med fotografierna skickas till försäkringsbolaget för godkännande.
3. Inlämning av bilen
Du lämnar in din bil på avtalad tid för reparation och hämtar då även ut eventuell hyrbil. Hyrbilen ingår endast om du har det tillvalet i din försäkring.
4. Skadereparation
Våra kunniga skadespecialister tar varje fordonskada på största allvar. Åtgärder inom plåtslageri, plastarbete, lackering, konstruktion, teknik och glas utförs med största precision, helt efter biltillverkarens anvisningar och krav.
5. Slutkontroll och hämtning av bil
När din bil är klar, gör vi en funktionskontroll på bilens diagnossystem, för att säkerställa att alla funktioner är återställda samt en slutbesiktning av skadeprocessen, därefter kontaktar vi dig och tillsammans kommer vi överens om en lämplig tid att hämta bilen.
Service, underhåll och rekonditionering
Utöver vår heltäckande skadeprocess erbjuder vi även andra tjänster; service, inspektion och rekonditionering, i samband med att du lämnar din bil för skadereparation. Fråga oss, så berättar vi mer.